Garnélás spagetti

Brokkolis garnélás spagetti recept

A halak és rákok elsődleges forrásai az omega-3 zsírsavaknak, amelyek óvják a szívet, csökkentik a vérnyomást, összességében javítják az érrendszer hatékonyságát, ez alól a garnélarák sem kivétel. Ezt az egyik legfinomabb, leggyorsabban elkészíthető és legkevesebb hozzávalót igénylő brokkolis garnélás spagetti receptet mutatom be most. A brokkoli nyugodtan helyettesíthető zöldborsóval, ha nincs vagy nem kedvelt lenne esetleg.

Készülhet vendégeknek, egyszerű családi vacsoraként, vagy hétvégi ebédként, társasági összejöveteleken, de jól mutat az ünnepi asztalon is.

Megéri kipróbálni !

A garnélás spagetti hozzávalói:

  1. tisztított garnélarák– 40 dkg
  2. fokhagyma 2-3 gerezd
  3. Citrom – 1 db
  4. Brokkoli rózsáira szedve vágva – 1 db
  5. Olívaolaj – 1-2 evőkanál
  6. Spagetti 500 gr
  7. jó minőségű fehérbor 0,5 dl
  8. Bazsalikom levélkék – 15-20 levélke
  9. Frissen őrölt fehérbors – ízlés szerint
  10.    – ízlés szerint
  11. főzőtejszín 200 ml (opcionális)

"A garnélák átlagosan 20%-ban könnyen emészthető fe­hérjéket tartalmaznak, 2% zsírt, 1% szénhidrátot – a töb­bi alkotóelemük víz.  A zsír, akárcsak a tengeri halak esetében, jórészt értékes omega-3-zsírsavakból áll. Az ásványi anyagokat illetően kalciumot, magnéziumot, vasat, rezet, szelént, cinket és jódot is tartalmaznak. De vannak ben­nük különféle vitaminok is, amelyek közül említésre mél­tó a D- és az E-vitamin, nemkülönben a B6 és B12 és a niacin. Az ázsiai országokból származó rákok kétes hírnévre tettek szert az antibiotikumok gyakori alkalmazása követ­keztében."

A garnélás spagetti elkészítése:

Spagetti főzése:
Minimum 3 literes fazékban forraljunk vizet, ami az edény kb. 3/4-éig ér.  Sózzuk meg, majd állítsuk bele a spagettitésztákat, anélkül, hogy összetörnénk. Néha forgassuk át egy főzőlapáttal, vagy fakanállal, hogy ne tapadjon össze, s ha kóstolásnál roppanósnak, már majdnem puhának érezzük, el is készült. Öntsük le róla a főzővizet és tegyük félre egy fedő alatt, amíg a garnéla is elkészül.

Garnéla elkészítése:
Egy közepes méretű serpenyőben melegítsünk fel 1-2 evőkanál olivaolajat, tegyük hozzá az apróra darabolt fokhagymát, majd mikor már megpuhult, öntsünk hozzá óvatosan a fehérbort. Ezután forgassuk bele a tisztított garnélákat. Mikor a rákok már szépen kifehéredtek, szórjuk meg őrölt fehérborssal, sózzuk kicsit ízlés szerint, és tépkedjünk rá néhány apró bazsalikomlevélet,  tegyük hozzá a rózsáira szedett brokkolit és kb. 5 percig pároljuk össze az egészet.

Végül hozzáforgatjuk a leszűrt spagettinket, pár percig fedő alatt, már lezárt tűzhelyen párolódni hagyjuk, hogy a tészta fel tudja venni a nedvességet és az ízeket, majd frissen, forrón tálaljuk.

Aki tejszínesebben, teltebben szereti  keverjen a garnélákhoz  200 ml főzőtejszínt, amit majd a tészta magába szív és puhább, teltebb ízű lesz tőle.

A tejszín elhagyásával, vagy hiányában tésztánknak csúszós, enyhén fokhagymás íze lesz, amit nagyon jól illik a rákok és a brokkoli ízéhez, ha szeretjük, még pár csepp citromlével megbolondíthatjuk.

Nagyon egyszerűen elkészíthető, nagyon finom, nagyon könnyű, nagyon gyors és mutatós, laktató étel.

Ha más, hasonlóan egyszerűen és garantáltan sikert arató vacsoraötletet választanál, mint ez a fent leírt garnélás spagetti, jó szívvel ajánlom az extragyorsan elkészíthető sült durbincsot, amit szintén lehet párolt brokkolival köríteni. Nagyon finom, szintén egyszerű étel, érdemes kipróbálni!

Hány adag?

4 személyre

Előkészítési idő:

Pihentetés:

nincs

Főzési idő:

15 perc

Összesen:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük