Mi az az Omega-3 zsírsav ?

Immunrendszer√ľnk optim√°lis mŇĪk√∂d√©s√©hez nagyban hozz√°j√°rul, hogy milyen minŇĎs√©gŇĪ t√°pl√°l√©kot vesz√ľnk magunkhoz ! Hallott√°l m√°r az Omega-3 -r√≥l?

OMEGA-3 zs√≠rsavak hat√°sa a szervezet√ľnkre

Mik azok az Omega-3 zsírsavak?

A zs√≠rsavaknak k√©tf√©le csoportja l√©tezik, tel√≠tett √©s tel√≠tetlen. Ut√≥bbiakat a szervezet√ľnk nem tudja √∂nmaga elŇĎ√°ll√≠tani, teh√°t k√≠v√ľlrŇĎl -√©tellel- kell magunkhoz venni. Az Omega -3 zs√≠rsavak is ilyen, t√∂bbsz√∂r√∂sen tel√≠tetlen zs√≠rsavak, s mivel l√©tfontoss√°g√ļak a szervezet√ľnk sz√°m√°ra, esszenci√°lis zs√≠rsavakk√©nt is emlegetik ŇĎket.

Az Omega -3 zs√≠rsavak k√©miai szerkezet√ľk √©s term√©szetes forr√°suk alapj√°n k√ľl√∂nf√©l√©k lehetnek.

A legfontosabb Omega-3 zs√≠rsavak a k√∂vetkezŇĎk:

  • Eikozapenta√©nsav (EPA)
  • Dokozahexa√©nsav (DHA)
  • Alfa-linol√©nsav (ALA)
lazac omega 3 receptek

Mi a k√ľl√∂nbs√©g a n√∂v√©nyi √©s az √°llati eredetŇĪ
Omega-3 zsírsav között?

Omega-3 √©s Omega-3 k√∂z√∂tt is van k√ľl√∂nbs√©g!

Ugyanis, ahogy az sz√°mos vizsg√°latb√≥l kider√ľlt, a tengeri Omega-3 zs√≠rsavak, az EPA √©s a DHA pozit√≠v hat√°ssal vannak az eg√©szs√©gre. Azonban p√©ld√°ul magas v√©rnyom√°s eset√©n a n√∂v√©nyi alap√ļ Omega-3 zs√≠rsav ALA pozit√≠v hat√°s√°t eddig csak korl√°tozott m√©rt√©kben erŇĎs√≠tett√©k meg tudom√°nyosan. 

Az emberi szervezet k√©pes √°talak√≠tani az ALA-t fontos Omega-3 zs√≠rsavakk√°, EPA-k√©nt √©s DHA-k√©nt, de az EPA -v√° √©s DHA -v√° t√∂rt√©nŇĎ √°talakul√°s m√©rt√©ke szem√©lyenk√©nt nagyon v√°ltoz√≥, √©s k√ľl√∂nf√©le befoly√°sol√≥ t√©nyezŇĎktŇĎl f√ľgg (p√©ld√°ul kor, nem, s√ļly √©s anyagcsere). Az √°tv√°lt√°si ar√°ny √°tlagosan csak 5-10 sz√°zal√©k k√∂r√ľl van. A lenmagolajb√≥l sz√°rmaz√≥ n√∂v√©nyi Omega-3 zs√≠rsavak ez√©rt j√≥ adal√©kok a halakb√≥l √©s alg√°kb√≥l sz√°rmaz√≥ tengeri Omega-3 zs√≠rsavakhoz, de sajnos nem helyettes√≠tik azokat!

Miben tér el a növényi és az állati Omega-3 zsírsav?

N√∂v√©nyi eredetŇĪ Omega-3 zs√≠rsavak

A n√∂v√©nyi¬† Omega-3 zs√≠rsav ALA (alfalinol√©nsav) fŇĎleg a lenmagokban, a chia magokban √©s a di√≥ban tal√°lhat√≥ meg. A kapcsol√≥d√≥ n√∂v√©nyi olajok, p√©ld√°ul lenmagolaj, chiaolaj √©s di√≥olaj, valamint repceolaj szint√©n k√ľl√∂n√∂sen gazdag ALA-ban.

√Āllati eredetŇĪ Omega-3 zs√≠rsavak

¬†A tengeri Omega-3 zs√≠rsavak, az EPA (eikozapenta√©nsav) √©s a DHA (dokozahexa√©nsav) fŇĎleg a tenger gy√ľm√∂lcseiben tal√°lhat√≥k, p√©ld√°ul magas zs√≠rtartalm√ļ hidegvizes halakban, krillekben, r√°kf√©l√©kben √©s alg√°kban.nthalten.

Az Omega-3-zsírsavak EPA & DHA hatása

Az Eur√≥pai √Člelmiszerbiztons√°gi Hat√≥s√°g (EFSA) pozit√≠vnak minŇĎs√≠ti az EPA √©s a DHA tengeri Omega-3 zs√≠rsavakat.

A k√∂vetkezŇĎ eg√©szs√©g√ľgyi hat√°sokat az EFSA megerŇĎs√≠ti:

Az AGY nagyr√©szt tel√≠tetlen zs√≠rsavakb√≥l √°ll. A jelenlegi vizsg√°latok egy√©rtelmŇĪ kapcsolatot mutatnak az Omega-3 zs√≠rsavak bevitele √©s az agy mŇĪk√∂d√©s√©nek javul√°sa k√∂z√∂tt. A DHA seg√≠t fenntartani az agy norm√°lis mŇĪk√∂d√©s√©t. Az EFSA szerint: A pozit√≠v hat√°s napi legal√°bb 250 mg DHA bevitel√©vel √©rhetŇĎ el.

¬†Az EFSA szerint: A pozit√≠v hat√°s napi legal√°bb 250 mg DHA bevitel√©vel √©rhetŇĎ el.

Az emberi SZEM sejtjei k√ľl√∂n√∂sen nagy ar√°nyban tartalmaznak Omega-3 zs√≠rsavakat. Sz√°mos tanulm√°ny kimutatta, hogy az Omega-3 zs√≠rsav-kieg√©sz√≠tŇĎk pozit√≠v hat√°ssal vannak a l√°t√°sra. A DHA seg√≠t fenntartani a norm√°lis l√°t√°st.¬†

Az EFSA szerint: A pozit√≠v hat√°s napi legal√°bb 250 mg DHA bevitel√©vel √©rhetŇĎ el.

A SZ√ćV az emberi test k√∂zponti szerve. A sz√≠v eg√©szs√©g√©t befoly√°sol√≥ t√©nyezŇĎk a v√©r √©s a sejtek anyagcsere folyamatainak √°raml√°si tulajdons√°gai. Az Omega-3 zs√≠rsavak elegendŇĎ mennyis√©ge azt jelzi, hogy ezek a t√©nyezŇĎk pozit√≠van befoly√°solhat√≥k. Az EPA √©s a DHA hozz√°j√°rul a norm√°lis sz√≠vmŇĪk√∂d√©shez.¬†

Az EFSA szerint: A pozit√≠v hat√°s napi legal√°bb 250 mg EPA √©s DHA bevitel√©vel √©rhetŇĎ el.

A DHA anyai felv√©tele hozz√°j√°rul a szem √©s az agy norm√°lis fejlŇĎd√©s√©hez a MAGZATban √©s a szoptatott csecsemŇĎben.¬†

Az EFSA szerint: A pozit√≠v hat√°s legal√°bb 200 mg DHA napi bevitel√©vel √©rhetŇĎ el, a felnŇĎttek sz√°m√°ra aj√°nlott napi omega-3 zs√≠rsavak (azaz legal√°bb 250 mg DHA √©s EPA) mellett.

A 12 h√≥naposn√°l fiatalabb CSECSEMŇźkn√©l¬† a szoptat√°s sor√°n felvett DHA bevitel hozz√°j√°rul a l√°t√°s norm√°lis fejlŇĎd√©s√©hez.

Az EFSA szerint: A pozit√≠v hat√°st legal√°bb 100 mg DHA napi bevitel√©vel √©rhetj√ľk el a k√∂vetŇĎk√©pleten kereszt√ľl.

Az Omega-3 és Omega-6 zsírsavak aránya

Az Omega-3 mellett szervezet√ľnknek sz√ľks√©ge van Omega-6 zs√≠rsavakra is. B√°r mindk√©t zs√≠rsav k√©miai szerkezet√ľkben nagyon hasonl√≥, ellent√©tes hat√°suk van. M√≠g az Omega-3 zs√≠rsavak cs√∂kkentik a szervezet gyullad√°sos folyamatait, addig az Omega-6 zs√≠rsavak elŇĎseg√≠tik a gyullad√°s kialakul√°s√°t. Test√ľnknek ez√©rt egyens√ļlyra van sz√ľks√©ge az Omega-3 √©s az Omega-6 zs√≠rsavak k√∂z√∂tt. Ha ez a k√©t ellenf√©l nincs kiegyens√ļlyozott mennyis√©gben, n√©ma gyullad√°s alakulhat ki a szervezetben, amely bizonyos betegs√©geket elŇĎseg√≠t. Az Omega-6/3 ar√°nyt a test n√©ma gyullad√°s√°nak egyik t√©nyezŇĎj√©nek tekintik. A 3:1 alatti ar√°ny (Omega-6 √©s Omega-3) semlegesnek tekinthetŇĎ a gyullad√°s szempontj√°b√≥l.

5/5
"A táplálékod legyen az orvosságod, és az orvosságod a táplálékod legyen."
Hippocrates



Hippokratész

A szervezet napi Omega-3 sz√ľks√©glete

Mi a megfelelŇĎ adagol√°sa az Omega-3 zs√≠rsavaknak?

A megl√©vŇĎ Omega-3 hi√°ny kompenz√°l√°s√°ra √©s az egyens√ļly megteremt√©s√©re az Omega-3 √©s az Omega-6 k√∂z√∂tt a szervezetben napi 2000 mg Omega-3 zs√≠rsav bevitele aj√°nlott. Ezt egyr√©szt tudom√°nyos tanulm√°nyok √©s t√∂bb mint 30 000 egyedi zs√≠rsav-elemz√©s mutatja, amelyeket Eur√≥pa vezetŇĎ zs√≠rsavm√©r√©si laborat√≥rium√°val, az Omegametrix¬ģ GmbH-val egy√ľttmŇĪk√∂dve hajtottak v√©gre. Az Omega-3 napi sz√ľks√©glete fedezhetŇĎ mind t√°pl√°l√©kkal, mind term√©szetes √©trend-kieg√©sz√≠tŇĎ form√°j√°ban. A napi 2000 mg Omega-3 el√©r√©s√©hez azonban naponta 100-3000 g magas zs√≠rtartalm√ļ halat kell fogyasztania, a hal t√≠pus√°t√≥l f√ľggŇĎen. Ez a magas fogyaszt√°s a legt√∂bb ember sz√°m√°ra neh√©z, √©s a tengeri halak n√∂vekvŇĎ szennyezetts√©ge miatt m√°r nem aj√°nlott.

OMEGA-3 √ČS OMEGA-6 AR√ĀNY
OMEGA-3 √ČS OMEGA 6 EGYENS√öLY

J√≥ alternat√≠va ez√©rt a halolajb√≥l vagy algaolajb√≥l k√©sz√ľlt kiv√°l√≥ minŇĎs√©gŇĪ √©s gondosan tiszt√≠tott Omega-3 rendszeres bevitele. P√©ld√°ul a ZINZINO Omega-3 olajaival napi 7-15 ml (tests√ļlyf√ľggŇĎ => Javasolt felhaszn√°l√°s:¬†0,15 ml x testt√∂meg-kilogramm.) elegendŇĎ a 2000 mg Omega-3 sz√ľks√©glet kiel√©g√≠t√©s√©re.

ZINZINO Balance (egyens√ļly) olajai

az ideális Omega-6:3 arány beállításáért

Omega-3 Zinzino Balanceoil+

zinzino omega 3 balance + oil

A BalanceOil+ teljesen term√©szetes eredetŇĪ √©trendkieg√©sz√≠tŇĎ, amely nagy ar√°nyban tartalmaz ol√≠vapolifenolokat, Omega-3 zs√≠rsavakat √©s D3-vitamint.

 

Szab√°lyozza √©s fenntartja a szervezet EPA- √©s DHA szintj√©t, valamint Omega-6:3-egyens√ļly√°t, megv√©dve a a sejteket az oxid√°ci√≥t√≥l. Pr√©mium minŇĎs√©gŇĪ olajkever√©kei vadon fogott kis halakb√≥l √©s korai extraszŇĪz ol√≠vaolajb√≥l sz√°rmaznak.

Omega-3 Zinzino Balanceoil+ Veg√°n

Magas EPA-, DHA- √©s DPA-tartalm√ļ tengeri mikroalg√°kb√≥l kinyert olaj, be√©r√©s elŇĎtti bogy√≥kb√≥l pr√©selt extra szŇĪz, omega-9-ben (OA), illetve polifenolokban gazdag ol√≠vaolaj, magas SDA-, ALA- √©s GLA-tartalm√ļ echiummagolaj, √©s veg√°n D3-vitamin term√©szetes kever√©ke.

A BalanceOil+ Vegan hozz√°j√°rul a sejtek ‚Äěkorrod√°l√≥d√°ssal‚ÄĚ (oxid√°ci√≥val) szembeni v√©delm√©hez, biztons√°gosan be√°ll√≠tja az omega-6:3 egyens√ļlyt, valamint elŇĎseg√≠ti a norm√°l agymŇĪk√∂d√©st √©s sz√≠vmŇĪk√∂d√©st, tov√°bb√° erŇĎs√≠ti az immunrendszer norm√°l mŇĪk√∂d√©s√©t.

FELELŇźSS√ČGI NYILATKOZAT

Ezen a weboldalon Omega-3-mal kapcsolatos receptek √©s √©trendkieg√©sz√≠tŇĎk ker√ľlnek bemutat√°sra. Ezek az inform√°ci√≥k azonban semmi esetre sem helyettes√≠tik az orvosi diagn√≥zist √©s javallatokat, melyek minden szem√©ly eset√©ben egyediek.

Ez a weboldal tartalmazhat linkeket harmadik f√©l weboldalaira. A honlap √ľzemeltetŇĎje nem v√°llal felelŇĎss√©get a harmadik f√©l weboldalain tal√°lhat√≥ tartalmak√©rt.