pizzás csiga

Pizzás csiga recept

Az egyik legfinomabb, legegyszerűbb, leggyorsabban elkészíthető és legkevesebb hozzávalót igénylő pizzás csiga receptet mutatom be most. Előnye, hogy akár jó előre is elkészíthető, fagyasztható és  szobahőmérsékleten kiolvadva akár vacsorára, akár vendégeknek, vagy gyerekeknek tízórais dobozba is csomagolható.

Ugyanakkor készülhet egyfajta sörkorcsolyaként is bulikba “ropogtatnivalónak”.

A feltét szabadon választható, variálható,  úgy mint például tonhal, szalámi, sonka, kolbász is tehető rá, vagy éppen húsmentes verziókban is elkészíthető.

Tudtad? Ebben a receptben ugyan nincsen omega 3 forrás, azonban a kukoricában van omega 6, amivel érdemes tisztában lenni, hogy hatása éppen ellentétes az omega 3-mal, míg az előbbi gyulladáscsökkentő, addig a másik gyulladásnövelő hatású, és ideális arányuk az étkezésünkben 3:1-hez, ahol az omega 6 a maximum 3 szoros legyen. 

Tipp: Máris javíthatunk ezen az arányon, ha a pizzánkon feltekerés előtt egy kis tonhalat is elterítünk. 🙂 

A pizzás csiga hozzávalói:

Tésztája:

  1. 600 g búzaliszt (BL55)
  2. 50 g élesztő (friss) vagy 1 tasak szárított
  3. 2 db tojássárgája
  4. 4 evőkanál étolaj
  5. 1 teáskanál 
  6. 300 ml 2,8%-os tej vagy víz
  7. 1 csapott teáskanál kristálycukor

Feltét:

  1. 3-4 evőkanál passzírozott paradicsom, vagy amennyi a tészta befedésére elég
  2. 1-2 evőkanál extraszűz olivaolaj, annyi amivel kikeverve a paradicsomot már elég könnyen kenhető lesz
  3. fél csapott teáskanál
  4. fél csapott teáskanál fehérbors
  5. 1 teáskanál oregánó

( vagy ezek helyett kész pizzakrém)

  1.  kb. egy bögrényi morzsolt kukorica ( konzerv vagy fagyasztott)
  2. kis fej apróra vágott lilahagyma
  3. bármilyen húsféle (sonka, kolbász, maradék sülthús, csülökhús, szalámi..- vagy tonhal-olivabogyóval)
  4. 15 dkg reszelt sajt ( ementáli, vagy füstölt sajt)

 A paradicsom,

"a benne található vitaminoknak és a likopinnak köszönhetően, igazi gyógynövény

Több mint 1000 különböző fitokemikáliát tartalmaz, mint például C-, A- vitamin, likopin, nyomelemek, ásványi sók, flavonoidok, cukor.

A nyers, érett gyümölcs és a gyümölcslé vér- és vesetisztító, gyulladáscsökkentő, keringést serkentő, érelmeszesedést gátló, koleszterincsökkentő hatású.Gátolja a daganatos sejtek képződését, növekedését. Megelőzi a májbetegséget, valamint kezdődő májproblémáknál megszünteti a fájdalmakat. Nőknek változókor idején különösen ajánlott, mert csökkenti a hormonális változásokkal járó panaszokat."

A pizzás csiga elkészítése:

  1. A tészta összes hozzávalóját vagy kézzel egy tálban, vagy kenyérsütőgépben csak a rövid-pasta- programot választva  könnyű ruganyos tésztává gyúrjuk/megdagaszt(at)juk
  2. 30 percet konyharuhával lefedve, meleg helyen kelni hagyjuk
  3.  A tésztát nyújtólapra tesszük, szögletes alakúra nyújtjuk, kb. fél cm magasságban,
  4. rákenjük a paradicsomszószt , arra az olajat, és a fűszereket, majd laza mozdulatokkal elkeverjük őket a tésztán (vagy a kész pizzakrémet)
  5. Megszórjuk lilahagymával, kukoricával és felaprított sonkával, vagy kolbásszal, vagy szalámival,..
  6. Az egészet vastagon meghintjük reszelt sajttal
  7. Mint egy tekercset feltekerjük
  8. Hogy könnyebb legyen szeletelni, ne folyjon ki a töltelék, egy fél órára fagyasztóba tehetjük (nem muszáj)
  9. A tekercset kb 1,5 cm vastag szeletekben felszeleteljük
  10. sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük, egymás között 2 cm-nyi helyet hagyva, majd
  11. ha fagyasztóban volt (nem volt muszáj betenni) akkor 20 percet hagyjuk kissé kiengedni és kerek formára “alakulni”
  12.  Előmelegített sütőben 180 fokon 12-15 perc alatt készre sütjük, és az elkészült pizzás csigákat még melegen tálaljuk.
 

Nagyon kiadós, laktató, vidám, színes,  nagyon finom vendégváró, vagy vacsoraötlenek is kiváló.

A maradék pizzás csiga pedig lefagyasztható, és egy későbbi alkalommal előző este kivéve másnap uzsonnára, tízóraira is elvihető étel, gyerekeknek igazi csemege.

Ha más, hasonlóan egyszerűen és garantáltan sikert arató uzsonnaötletet választanál, jó szívvel ajánlom a szintén előre is elkészíthető és akár vendégségbe vagy tízóraira is vihető virslis, tojásos lencsesalátát.

 

 

 

Hány db?

16-20 db

Előkészítési idő:

Pihentetés:

30 perc kelesztés

+ 30 perc fagyasztás

Sütési idő:

15 perc

Összesen:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük